Arkadia

Od 2017 roku mieszkam z rodziną na Filipinach na rajskiej wyspie Palawan, gdzie znalazłem przepiękną działką nad krystalicznie czystym morzem z ponad 120 palmami kokosowymi. Zbudowałem tam native-resort, czyli kilkanaście mahoniowych domków dla gości, którzy nas odwiedzają. Nazwałem go Arkadią, gdyż dla nas jest to kraina zdrowia, szczęścia i radości. To miejsce dla miłośników dzikiej przyrody, spokoju i slow life. Żyjemy tam na łonie przyrody w systemie off-grid.

Jeszcze miesiąc przed marcową przeprowadzką na Filipiny w lutym 2017 roku, jak i nieco później, braliśmy udział w kilku spotkaniach informacyjno-promocyjnych o arkadyjskim projekcie (Warszawa, Kraków, Kielce).

Gdy na wakacje przyjechaliśmy do ojczyzny, po kilku miesiącach pobytu na Filipinach, opowiadaliśmy o naszym życiu w „raju” nie tylko rodzinie i znajomym, ale także jeżdżąc na prelekcje od miasta do miasta.

Cykl spotkań „Arkadia na Filipinach” (lato 2017):

• 7 lipca w Kielcach, Energetyczne Centrum Nauki przy Kieleckim Parku Technologicznym ul. Olszewskiego 6, godz. 18.00.
  • 10 lipca w Rzeszowie w Galerii „Nierzeczywista” ul. Matejki 1, godz. 18.00
  • 11 lipca w Bielsku-Białej w restauracji „Słodownia” ul. Rynek 1, godz. 18.00
  • 12 lipca w Krakowie na ul. Szewskiej 23/1 (3 piętro) o godz. 18.00
  • 13 lipca w Katowicach w Klubie Namaste ul. Jana III Sobieskiego 27, godz. 19.00
  • 17 lipca w Częstochowie (miejsce do ustalenia)
  • 18 lipca w Łodzi w Pubie Keja ul. Kopernika 46, godz. 19.00
  • 19 lipca w Warszawie w klubie „Południk Zero” ul. Wilcza 25, godz. 19.00
  • 21 lipca w Gdańsku w Stacja De Luxe Wrzeszcz
  • 22 lipca w Bydgoszczy w barze Cytata Syrenka (dawna Tortuga) ul. Długa 24 o godz. 19.00
  • 24 lipca w Poznaniu w klubie Alibi na ul. Niepodległości 8, godz. 18.00
  • 26 lipca we Wrocławiu w Pubie Wędrówki ul. Podwale 37/38 o godz. 19.00
  • 27 lipca drugie spotkanie we Wrocławiu w Klubokawiarni Mleczarnia ul. Pawła Włodkowica 5 o godz. 18.00
  • 28 lipca w Opolu
  • 1 sierpnia drugie spotkanie w Kielcach, tym razem w kinie Fenomen w WDK ul. Ściegiennego 2, godz. 18.00
  • 2 sierpnia w ośrodku Polanika pod Zagnańskiem

W ramach arkadyjskiego touru latem 2017 roku objechaliśmy prawie całą Polskę, docierając nawet do Berlina. A już w drodze powrotnej na Filipiny spotkaliśmy się w tej sprawie z Polakami w Londynie i Bangkoku, które były naszymi miejscami przesiadkowymi w lotniczej podróży do Manili.

Potem zajęliśmy się budową domków na naszej rajskiej działce i prowadzeniem ośrodka Arkadia. Na Filipinach przetrwaliśmy 3 lata pandemii i niespodziewane uderzenie tajfunu Odette w grudniu 2021 roku. Zniszczone dachy i konstrukcje odbudowaliśmy i znów przyjmujemy gości.

Więcej zdjęć i relacji z naszego życia na Filipinach można znaleźć na grupie Arkadia Filipiny na Facebooku oraz fanpage’u Arkadia Beach Resort Undegound River. Nocleg można zarezerwować na booking.com.

ARTYKUŁY I WYWIADY O ARKADII

Powiązane strony

Projekty | Wedukacja | Tramper

Jedna odpowiedź do “Arkadia”